Julen 2009

Snart är det jul och jag kan verkligen inte längta mer än jag gör! Förraa julen firade jag, Daniel och svärmor hos hans bror med familj uppe i nordnorge, Harstad. Det ligger typ så långt upp i Norge som du bara kan komma sen lite till vänster, haha! Men ni ska veta att det var sjukt fint där uppe verkligen!

Två bilder på Harstad från google :)

 

Det var en riktigt mysig jul där uppe och man fick uppleva lite andra jultraditioner och annar julmat. Vi åt till exempel inte köttbullar (som jag btw älskar)...vi åt kalkon med potatis och en sås som skulle puttra på spisen i typ fleeera timmar! Men det va faktiskt gott! Dock ska det bli så underbart gott med de gamla hederliga traditionerna här hemma. Mammas goooda mat! ♥

Här kommer en liten bildbomb från förra julen med text under varje bild om bilden:

 

På Arlanda satt vi oss såklart och tog en öl eller två. Riktigt fint var det :)

 

Sen bar det av upp i luften för att flyga till Kiruna.

 

Flygplanet när vi landat i Kiruna.

 

KIRUNA. Sen åkte vi bil i över två timmar för att komma till Harstad.

 

Här är jag och flickorna. Daniels brorsbarn :)

 

Daniel med flickorna och alla i deras dräkter :) Detta var innan alla skulle börja med dom här i Sverige också. Det är ju en norsk uppfinning och Daniels bror känner han som gjort dom :)

 

Flickorna på julafton :)

 

Jag och flickorna på julafton :)

 

Här står dom och väntar på tomten!

 

Sen kom tomten!

 

Tomten och flickorna!

 

Jaaag såg mamma kyssa toooomten jag, tänk om våran pappa kommit dååå....

 

Men det gjorde han inte...men så fort tomten gått då kom pappa Robert hem :)

 

 

Ja där fick ni lite bilder från min förra jul :)

 

 


Kommentarer
Postat av: carina sörengård

Hej Jennie! Vilken härlig blogg du gjort. Det va underbart att se de fina bilderna på framförallr småflickorna/Er. härligt underbara svärdotter

2010-12-16 @ 21:57:01

Kommentera mitt inlägg här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

Adress till din blogg/hemsida:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0