Inlåst

Jag har precis kollat klart på den nya dokumentärserien "inlåst". (Stycket längre ner förklarar vad den handlar om). Jag tycker att den verkar skitbra! Verkligen en genialisk idé så unga killar verkligen fattar att dom kanske ska tänka över deras liv när dom handlar i kriminalitet..det är ingen livsstil som fungerar. Så jag hoppas verkligen att dom skärper till sig när dom kommer ut och ordnar upp sina liv!

Svensk dokumentärserie från 2009. Avsnitt 1 av 6. Sju unga killar som hamnat i klammeri med rättvisan har valt att frivilligt kliva in i ett fängelse för att få ett smakprov på hur det är. På fängelset finns före detta fängelsedirektören Ann-Britt Grünewald, kriminalpsykologen Björn Lagerbäck samt Lars Siggelin och Mats Barre från ungdomshemmet Hassela. Deras uppdrag är att göra upplevelsen på fängelset så verklighetstrogen som möjligt. Dessutom kommer sju tidigare fångar agera mentorer till killarna. Även 04/10.

 



Kommentarer
Postat av: Ida

Usch vad jobbigt det var när en utav mammorna berättade hur hennes egen sån kallade hennes massa hemska saker och även hade tagit stryp grepp om´na. Sitt egna barn, vad gör man liksom?

2009-10-02 @ 09:20:59
URL: http://misskorte.blogg.se/

Kommentera mitt inlägg här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

Adress till din blogg/hemsida:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0