Bakis? Så orkar du!

Doktorns recept: kaffe och banan
- Kaffe piskar på systemen som alkoholen har tröttat ut. Magnesium är också bra och finns i bland annat bananer och kött. Vatten och smärtstillande är också bra.

Råa ägg
Råa ägg upplösta i buljong låter kanske äckligt, men uppges vara en beprövad huskur.

Sex
Bakfullesex uppskattas av vissa och sägs återuppliva kroppen efter en hård natts firande.

Brustabletter
Det finns en hel uppssjö tabletter som sägs lindra baksmällan. Resorb, Revigör och Bakis är tre fabrikat som alla innehåller olika sammansättningar av salter och mineraler. Något vetenskapligt bevis på att de funkar finns dock inte.

Bastu
Den finska klassikern som går ut på att svettas ut det onda. Med tanke på att alkohol är vätskedrivande bör nog denna metod kombineras med stora mängder vatten.

Sova
Om inget av ovanstående funkar - Dra ner rullgardinen!

Olämpligt
- Det är olämpligt att dricka öl igen. Vissa säger att det är bra att ta en återställare men det är fel. Det triggar igång det här systemet och kan vara första steget mot beroende, säger läkaren Bertil Dahlgren.

Det är tips från Aftonbladet. Själv tycker jag att bästa metoden är att dricka varannan vatten när man dricker och att dricka mycket när man kommer hem och även äta något.



Kommentarer
Postat av: Anonym

fin blogg :)

kika gärna in på min;

http://annebertelsen.blogg.se

2009-06-20 @ 17:48:07
Postat av: matilda

haha, va kul! bra tips :D

2009-06-21 @ 00:27:18
URL: http://elitecyclist.blogg.se/

Kommentera mitt inlägg här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

Adress till din blogg/hemsida:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0