Ta bort fästingen!

Gud vad jag har blivit dålig på att lägga mig tidigt. Menmen, torsdag imorrn, så snart fredag alltså snart helg :) Är trött som fan, som vanligt och det har jag varit hela dagen lång. Imorrn ska vi käka på nån pizzeria/restaurang i Norberg så det blir nog gott , i hope ;)

Förresten så tog vi bort 5 fästingar på en av hundarna på kenneln idag! Usch alltså. Vi har en sån där fästinggrej som är till för att ta bort fästingar. Den är väldigt enkel och väldigt bra måste jag säga. Gjord av plast och ser ut som baksidan på en hammare, ni vet typ som två huggtänder som man sätter under fästingen, vrider ett halvt varv och sen rycker, simsalabim! Borta äckliga fästing. Det är två storlekar (i samma paket). Testa den om du tycker det är jobbigt att ta pinsetten.


Hehe, bra kvällstips sådär innan läggdags, precis vad alla tänker på att dom måste köpa nästa dag, haha, NOT.
Men seriöst, du som har hund, utekatt eller nåt annat husdjur, köp den, vet ej nå pris men den funkar fint.

Nu ska jag sova, GODNATT! :) ♥





Kommentarer
Postat av: Therese

sv: Tack så mycket. Va roligt att höra!! :) Blir så himla glad.

Jaa det är ju lite krångligt att förklara hur jag gör. Jag använder mig av programet Illustratior och sedan målar man. :)

2009-07-02 @ 08:23:12
URL: http://sumseven.blogg.se/

Kommentera mitt inlägg här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

Adress till din blogg/hemsida:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0