Idag begravdes MJ - King of pop

 

 

 

I dag klockan fem på eftermiddagen, svensk tid, började familj och vänner – drygt 100 till antalet – anlända i en lång kortege med svarta bilar till Forest Lawn-kyrkogården. Där tog de sina sista farväl av kungen av pop, Michael Jackson.

Ceremonin avslutades strax innan klockan sex. Därpå bars en kista av guld, dekorerad med röda rosor, ut från kyrkan och tillbaka till kortegen. Den framlidna stjärnans kropp ska nu föras till arenan Staple Center där tusentals fans kommer att kunna hylla, hedra och tacka av sin idol.

Mariah Carey, Usher, Jennifer Hudson, Chris Brown, John Mayer och Lionel Richie är några av de artister som kommer att uppträda under minnesstunden för Michael Jackson.

Enligt CNN ska Mariah sjunga "I'll be there". Hyllningen kommer att avslutas med "We are the world" - en låt som ska framföras av samtliga artister på plats i arenan.

Tusentals fans har redan samlats utanför Staples Center. Michaels kista kommer enligt nyhetssajten Tmz att stå på scen under ceremonin.

 

 





SE MICHAEL JACKSONS LIV I BILDER HÄR!

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Sanna

Ska nog se det på tv sen:)

Svara gärna på min "hiss eller diss" i min blogg :)

2009-07-07 @ 19:22:42
URL: http://saniiee.blogg.se/

Kommentera mitt inlägg här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

Adress till din blogg/hemsida:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0