onödigt vetande

  • Man tillbringar sex månader av sitt liv på toaletten
  • En ankas kvackande ekar inte, och ingen vet varför.
  • 100 personer dör årligen till följd av att ha satt en penna i halsen.
  • Elefanter är de enda djur som inte kan hoppa.
  • Ögats storlek är detsamma från födsel till död, men näsa och öron slutar aldrig att växa.
  • Typewriter är det längsta ord som kan skrivas med tangenterna i en rad på tangentbordet.
  • Cigarettändaren uppfanns före tändstickan.
  • Under ett år sväljer du 14 insekter medan du sover.
  • Noshörningens horn består av sammanpressat hår.
  • Serien Kalle Anka var en gång i tiden förbjuden i Finland på grund av att han inte har några byxor
  • Om man kunde köra bil till solen med en konstant fart av 100 km/h skulle det ta 176 år att komma ända fram – utan vilopauser.
  • En sköldpaddas sköld består bland annat av djurets revben, och det betyder att sköldpaddan har revbenen sittande utanpå kroppen.
  • Den bok som utgivits i flest upplagor, förutom Bibeln, är Ikea-katalogen.
  • Internet består till 61% av porr.
  • Charlie Chaplin vann en gång 3:dje pris i en Charlie Chaplin-lookalike tävling.
  • Det vanligaste ordet världen över är okej. Det näst vanligaste ordet är Coca Cola.

Haha, ja, skapligt onödigt vetande. Men det kan ju vara kul att läsa om man har tråkigt och mycket fritid. Nu tänkte jag dra ut med Rocky sen tror jag nog att jag går och lägger mig! (källan till onödig fakta)

Sov gott! Puss ♥

En särskild hälsning vill jag ge till Jenny som jag vet troget läser min blogg ;) hihi, och hennes lilla Elias, min favvo. I love you ♥


Kommentarer
Postat av: iinK - Try to erase me!

Hello, you got beautiful blog, I do visit your blog everyday. Keep up the good work. =)



..I've one blog too, would really be great - if you can comment back! I've revealed myself, let's see if that amazes you.. Kindly avoid using so called "SV"!



Take care,

iinK

2010-11-17 @ 22:48:26
URL: http://iink.blogg.se/
Postat av: Sofie ♥

Tack detsamma! :D

2010-11-18 @ 08:28:42
URL: http://zirres.blogg.se/

Kommentera mitt inlägg här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

Adress till din blogg/hemsida:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0