Rottweiler bet ihjäl chihuahua

Läste om en Rottis som bet ihjäl en chihuahua. (Läs det här)  Det är ju hemskt. Verkligen hemskt att folk inte kan hålla ordning på sina hundar. Men en sak som jag blir jävligt förbannad på är att dom drar hela rasen över samma kam. Så är det alltid! Jag tycker att det inte är rasen, eller hunden, det är fel på! Det är ägaren. Vissa människor ska inte ha djur! Så är det bara. Kan man inte ha kontroll över sin hund så ska man heller inte ha någon!!


"– Jag är arg för att jag sett de här hundarna gå lösa så många gånger i bostadsområdet. Det är två riktigt rejäla hundar. Folk blir oroliga, det finns andra hundar och barn i vart och vartannat hus.

Sarah tycker att man borde införa krav på munkorg på vissa hundraser.

– Deras instinkt är att vara aggressiva. Hur lydiga de än är så kan inte människan prägla bort det."

 

Då undrar jag, vadå det finns barn i vart och vartannat hus? Bara för att det är stora hundar behöver dom väl inte vara barnaggressiva???!! Fyfan va arg jag blir! Och sen "deras instinkt är att vara aggressiva, hur lydiga de än är så kan inte människan prägla bort det" !!! Det var det värsta jag hört! Det är människan som gör hunden aggressiv. En liten chihuahua kan också vara riktigt jävla aggressiv, och många är det bara för att dom blir behandlade som små drottningar och kungar. Grejen är att det bara inte känns så jättemycket om man blir biten av en sån hund.

Hon har så fel så fel. Och jag blir så arg så arg. Jag säger det än en gång. DET ÄR INTE HUNDEN DET ÄR FEL PÅ, DET ÄR ÄGAREN TILL HUNDEN!!!!!!


Så, nu har jag fått skriva av mig lite. Har varit riktigt förbannad.

Ha en trevlig dag allihopa.

Puss och kram på er!



(Bilden har ingenting med artikeln att göra)

Kommentarer
Postat av: Jennie & Exxa

Håller med dig, synd att folk inte kan se att hundar är individer precis som människor...

2009-06-08 @ 13:31:58
URL: http://www.exxa.se
Postat av: karate slugger

Ja så är det, det kan ju faktist vara den bitna hundens fel hundar slåss med varandra eller ialf biter varandra så har det alltid varit. Bra blogg :)

ha de.

2009-06-08 @ 21:23:49
URL: http://griskrig.blogspot.com/
Postat av: Sara~Candis

Bra inlägg, håller med!

Dessutom var ju den här lilla lös tydligen OCH vad nyfiken på andra hundar. Och hon som tog hand om den stod och dammsög bilen? Ganska idiotiskt om du frågar mig.

2009-06-08 @ 23:42:43
URL: http://candis.se

Kommentera mitt inlägg här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

Adress till din blogg/hemsida:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0