Operation fågelunge

Idag flög det in två fåglar (rödhakar) i hundstallet. En mammafågel och en barnfågel. Den lilla fågeln råkade ramla in bakom väggen eller hur man ska säga och det var nästan omöjligt att få ut honom. Det var ett jättesmalt utrymme men vi kunde ju inte bara låta honom ligga där. Så vi skruvade bort översta planken så blev det liiiiite mer utrymme men inte mycket.


Mamma fågel vill ut



Här försöker jag med min egna uppfinning hissen. En liten glödlampakartong som jag tejpat fast ett hundkoppel på. haha funka inge vidare...


Över till plan B ... dammsugaren. Enda som kan funka. Vi fick inte in nåt annat så vi satt suget på lägsta plus att vi satt en tejpbit på öppningen för att ungen inte skulle sugas in.


Jo men visst sögs han in. Lätt som en fjäder. Attans. Han blev ju ganska chockad må jag säga. Det förstår jag. Kan inte vara roligt att åka in i dammsugaren. Men det var läskigt för det var verkligen inte meningen. :( Här försöker jag få i honom lite vatten.


När han druckit lite och vi hade blåst av honom allt damm så satt vi honom på en bänk utanför. Vi tog även fast mamman som var helt slut efter att försökt hitta en utgång genom rutan i en timme. När vi sedan släppte henne ute flög hon iväg som ett skott och sket fan i hennes unge. Men det är ju så dom gör, dom jävlarna.


Vi lät ungen sitta på bänken ett tag sen kollade vi till den då och då. Men efter ett tag när vi skulle kolla till den låg den ner. Död. :( Stackarn. Men vi är glada över att den slapp ligga innanför väggen och svälta ihjäl. Lilla vännen.

R.I.P pretty bird

Kommentarer

Kommentera mitt inlägg här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

Adress till din blogg/hemsida:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0